Zelfs de billboards op Times Square zijn leeg

foto: mstearne (flickr)

Dát heet nou ‘sign of the times’. Je weet dat het economisch miserabel gaat, als zelfs billboards op Times Square leeg blijven. Grote witte borden, waar normaalgesproken adverteerders om vechten, zijn er in hartje New York te zien (foto). Sommige hebben al drie maanden lang geen reclame gezien. Volgens mij is dat een unicum. AMNewYork schrijft dat niet alleen billboards, maar ook reclame op gebouwen en bussen minder te zien is in de Big Apple. En de Times Square Alliance erkent dat het zeer ongebruikelijk is dat een billboard langer dan een dag ‘leeg’ staat.

Misschien is het ook weer niet zo gek. De tijd dat het geld rijkelijk vloeide is (even?) voorbij, en voor de billboards op de ‘crossroads of the world’ die nu leegstaan, betaal je 100.000 dollar voor een maand. Maar juist vandaag de dag is er ruimte om over die prijs te onderhandelen. Voor sommige plekken die voorheen 20 tot 40.000 dollar per maand kostten om te adverteren, betaal je nu 8000 dollar. Volgens AMNewYork kampt niet alleen Times Square met lege borden, maar zijn de reclames ook minder rond Houston Street, Midtown West en de Meatpacking District. Ik zou zeggen; als je wat te zeggen hebt en je hebt nog een paar duizend dollar ergens liggen, grijp je kans.

Lees ook:Yea or Nay: Times Square moet je gezien hebben
Lees ook:Total Request Live stopt, Times Square rustiger
Lees ook:Nieuw: billboard Times Square op zonne- en windenergie
Lees ook:Virgin Megastore op Times Square sluit de deuren
Lees ook:The Big Apple, dé plek voor huwelijksaanzoeken

Eén reactie op “Zelfs de billboards op Times Square zijn leeg

  1. Mike's Webs

    Eigenlijk wel eens lekker, lege borden. Geeft ruimte om je eigen ideeen in de stad te projecteren.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.